måndag 7 april 2008

don't you stop now

Bra babe, du gjorde rätt!

Jag sitter i min säng och borde verkligen plugga, ligger fruktansvärt mycket efter i de flesta ämnen. Lyckas liksom inte disciplinera mig själv till att sätta igång trots att högen med restuppgifter bara växer sig större och större. Funderar nästan på att sätta igång en film men det vore inte bara lite idiotiskt.
Pratar med en fin kille på msn, jappjapp jag trivs i honoms sällskap!

Nej, nu ska jag strukturera lite.. Uppgifter som måste göras:

  • lyssna på en ljudbok, och skriva en uppsats om en relation mellan huvudpersonen och en annan karaktär i boken. (till onsdag)
  • räkna massor av matte (till imorgon)
  • analysera en dikt, skriva om den var bra/dålig samt motivera (skulle lämnats in för ett par veckor sedan)
  • skriva en uppsats på engelska om min idealiska skola (ska in nästa vecka)
  • översätta en spansk låttext, referera den på spanska + skriva fakta om artisten bakom låten (skulle lämnats in i fredags)
  • göra klart en bilduppgift (skulle lämnats in för 2 månader sedan)
  • lära mig sjunga en låt av Gino Vannelli (till imorgon)
  • skriva en egen ideologi till samhällskunskapen (skulle lämnats in i oktober/november någon gång)

Okej, detta är väl sakerna som jag måste göra, sedan är det mer som jag helt enkelt inte ids göra. Himmel, vad mycket det blev.. Det känns nästan mer hopplöst. Jaja, jag får väl ta det eftersom och försöka beta av alltihop. Tips för att motivera sig själv kanske?

Inga kommentarer: