söndag 6 april 2008

nu har jag fått nog

Jag har bland annat varit i Bodarna (befolkning i princip obefintlig) och besökt Eve och hennes härligt knasiga familj i helgen.
Eve aka MacGyver är numera stadsbo så det var alltså hennes barndomshem som vi var i. Igår morse vid 7 vaknade vi i hennes lägenhet i centrala Umeå, jag var inte helt fräsch - illamående och huvudvärk, känns det igen? - men det fick gå. Lyxfrukost med cafémackor sedan gick vi till busstation och av bar det. Jag glömde mobilen på matbordet i lägenheten, jobbigt när man är van att alltid kunna nås. Jaja, sånt är bara nyttigt.
I metropolen Vindeln blev vi hämtade av Eves mamma (kuriosa: utanför ICA-affären med det småironiska namnet ICA Draget). Snart var vi framme vid en västerbottensgård med tillhörande stall, ponny/mammut och en hel hög får. Jag träffade pappa, brorsa och Ellie. Ösigt värre var det där med timmar av ryktning, körtur, kladdkaksbak, badtunna, massa slappande framför TV:n och stämsång i tid och otid. Hursomhelst, tillslut tog jag mig hem. Buss + Nirvana + torkad mango = inte helt fel faktiskt.


Stressvecka 15 ligger framför mig, känns som att jag bara stressar runt mest hela tiden. Försöker hålla bloggen vid liv, jag lovar!

Inga kommentarer: