söndag 6 juli 2008

hej hej på dig min vän!

Har kommit hem från våran stuga nu där jag tillbringat helgen med att umgås med min kille, mormor, morfar och morbror. Vi har spelat TV-spel, solat lite, lagt ut bryggan, varit ute och rott i båten, sovit i husvagn, busat lite, varit på utflykt till konstutställning och gofika.. Trevligt men lite långtråkigt så långt ifrån stan, särskilt som pojkvännen åkte hem redan igår eftermiddag. Jaja, inga tårar, livet är bara goodtimes just nu!
Imorgon börjar jag jobba, fast jag skulle snarare kalla det "leka med lön". Såhär i förhand åtminstone. Jag får 40 kr/timme för att göra det jag älskar mest; sjunga och spela musik! Wonderful :) Hoppas jag hamnar i ett skojjigt gäng så kommer jag ha 3 härliga veckor framför mig och en efterlängtad löning dessutom ;)
Nu är det duschdags och sedan sängdags! Kanske läser lite i boken som jag lånade hem ifrån stugan också, "Katten spelar silverflöjt" heter den. Väldigt bra skriven bok med otroligt målande beskrivningar och poetiskt språk. Allt vackert, allt obehagligt, allt fruktansvärt, allt känns liksom.. Författaren heter Gunnar Ohrlander förresten. Har för mig att han är rätt så känd. Läs!

Inga kommentarer: