lördag 8 november 2008

"I'm holding on for a hero"

När ska min prins storma in i mitt liv, och befria mig från min olycka, om så bara över ett veckoslut? Ack, så långt borta han är.. Ett halvt rike ligger mellan oss, och delar vår kärlek i tu.
Skojjsar bara.. Men faktiskt så har jag en liten crush som bor waay down there.. Har inte reflekterat överdrivet mycket över om han är Drömprinsen, men visst, han är fine. Snäll och mysig. Skulle gärna ha honom lite närmare, särskilt såhär i den mörka norrlandsnatten. För jag skojjar inte, det är hänsynslöst kallt. Med det menar jag att det känns som att någon högre makt inte tar någon hänsyn till att jag absolut vill ha kjolar och klänningar på mig, med strumpbyxor till. Jag och Högre makten är lika jävla envisa vilket leder till att jag inte anpassar mig till att det är iskallt, och Högre makten ger blanka fan i att jag har 0,3 mm nylon på benen som enda skydd mot bitande kyla. Vi får som resultat en win-lose situation där tyvärr jag är förloraren som står som en jävla idiot i alldeles för lite kläder trots att jag bott i Norrland i hela mitt liv och borde ha lärt mig för längelängesen. Medger att när jag nu lagt fram det såhär kan jag se att det inte är så konstigt att Högre makten inte tar hänsyn till mig. Jag är ju inte direkt Madonna, och dessutom rätt så korkad. Vilket betyder "I fail". Men vem bryr sig?

Inga kommentarer: