onsdag 26 mars 2008

studio-dag



Godmorgon! Jag har visst blivit hemma lite längre än vad jag hade tänkt idag.. Planen var att åka till Myrorna för att bränna lite av studiebidraget som jag fått idag innan jag ska in i inspelningsstudion. Får se om det hinns med då jag måste öva lite mer på gitarrgrejerna som ska spelas in, har inte kunnat öva i helgen eftersom en sträng gick sönder i fredags och allt har varit stängt fram tills igår.
Själva bytet av strängarna som jag gjorde igår kväll var ett litet äventyr. När jag skulle rulla ihop den gamla e-strängen (den tunnaste) så ville den inte riktigt som jag ville och bångstyrade sig så pass att den åkte flera millimeter in i min tumme! Det var inte så bekvämt vill jag lova och när jag lyckats dra ut den så blödde det ymnigt. Hyfsat underlig skada :)

Nu blir det Russian Earl Grey, nöta gitarr och förhoppningsvis senare en second hand-runda.


Kolla förresten vilken fin påskbjörk det finns på Rådhustorget i Umeå! Även fast jag inte gillar påsken så gör färger mig glad :)


Inga kommentarer: