fredag 12 september 2008

att spela för mycket

Nu har jag spelat gitarr i fleraflera timmar, lite för länge tillochmed. Och hur vet jag att det var för länge? JO, mitt högra lillfinger har blivit förfruset och förlorat all känsel i toppen. Too bad.

Kommatecken är något jag använder ofta. Så ofta att jag stör mig på mig själv, försöker liksom dra ner.. Men egentligen, varför lägga energi vid något så obetydligt? Vad är viktigast för min självbild, kompetensutveckling och långsiktiga framtid; en välbalanserad mängd kommatecken eller att -utan att hämmas av självkritik mot mina egna val av skiljetecken- reflektera, diskutera och på så sätt bearbeta alla mina tankar för att kunna skapa åsikter, värderingar och ställningstaganden.. Näe, nu efter att ha fört en givande skriftlig konversation med mig själv (fullt normalt!!!!!) har jag kommit till insikt. Kommatecken är inte något fult, utan något naturligt! De har inte gjort något ont, tänk bara vad mycket syre man får i alla små andningspauser. Sådärja, då var det utrett.

En annan sak jag tänkt på! Eller jag tänker på sjukt mycket saker men det är faktiskt det jag tänkt på. Eller, ja.. Hehe. Man tänker väldigtväldigt mycket tankar, har massa idéer och det är kreativitet i huvudet på en mest hela tiden.. Eller ja nu kanske jag borde tala för mig själv, så står det till inne hos mig iallafall. Alla dom här små prylarna som flyger genom mitt huvud hela tiden är olika realistiska, detaljerade, korkade, färgglada och ja, allt vad dom kan vara. Men dom är så jävla onödiga mestadels! Borde man inte kunna styra bättre?
Säg att jag sitter och vill komma på en melodi till en schysst ackordföljd som jag gjort.. Inte fan funkar det då! Men sen kan det hända någon helt annan gång att den där melodin bara *PANG* - uppenbarar sig! Fast då är det engelskalektion och egentligen ska jag komma på en story till en novell eller något..
See the problem? Jag kanske är ensam om att bli bombarderad av min hjärna med fel idéer vid fel tillfällen men tja.. Ifall någon nån gång får en ploppuppidé om hur man kan styra in sin kreativitet i rätt riktning får den gärna ringa mig! :)

Inga kommentarer: