tisdag 30 september 2008

låt dom aldrig ta dig

Stadsbiblioteket är något som jag borde sluta underskatta. Varje gång jag går in där så inser jag hur bra det faktiskt är, men ändå så är jag där alldeles för sällan! Idag lånade jag hem 5 st CD-skivor (Nirvana, Velvet Revolver, Ingela Strandberg, Paul Simon och Sarah Vaughan) och två DVD-filmer (Casablanca och en musikal som heter Paraplyerna i Cherbourg). Nu har jag sysselsättning för fleraflera timmar! Inte för att jag saknar sysselsättning direkt, men ändå slutar det allt som oftast med att jag bara wastear tid på tetris och MSN. Dumt. Men när man har en deadline dvs lånetiden på biblioteket kanske det går bättre att göra något slött men ändå kulturellt ^^,


Idag vaknade jag hos Eve, drack kaffe och åt upp hennes sista bröd, spelade gitarr och sen stressade jag till skolan bara för att inse att jag var där en timme för tidigt. Jaja, inga fällda tårar.. jag chillade. Vi hade bara en lektion idag också för att lärarna skulle på konferens! SKÖNT! Åkte hem och passade på att plugga (inte). Så var tanken men istället övade jag gitarr och bakade rabarberpaj! Blev en del plugg tillslut på kvällen då vi åkte på café och tog med lite instuderingsfrågor. Sammanfattat en lyckad dag :)


Bilden är inte tagen idag, men den får illustrera "Räkan på café"

Inga kommentarer: