måndag 15 september 2008

vilja?

Jag vill jag vill jag vill så jävla mycket! Hur riktar man allt åt rätt håll?
Jag vill nog så mycket med livet att det svämmar över och gång på gång hamnar jag framför datorn istället för att ta tag i drömmarna och skaffa lägenhet, hoppa på ett tåg till paris, klä mig i jättevackra klänningar, sjunga massa låtar rakt ur själen (som Janis!), berätta för alla jag älskar hur viktiga dom är, vara duktig i skolan, hoppa runt i skogen, och så vidare.. Näe, nån gång måste man ta tag i allt, varför inte nu? Idag ska jag återuppta träningen iallafall, kl 19 börjar det. Spinning i 35 minuter, tyvärr misstänker jag att min kondition inte är vad den varit.. Jaja, slita hårt för att sedan få det lättare och lättare, det är väl så det går till?

Vad vill jag mer göra? Kan ju försöka börja beta av listan..

Flytta hemifrån - Då måste jag skaffa jobb. Letar redan lägenhet men det är ju helt onödigt egentligen ifall jag inte kan försörja mig. Realistiskt tänkande måste jag också försöka jobba på ;p Men okej, innan året är slut ska jag ha ett ordentligt jobb. Visst, det är jättekul att jobba som trubadur och välbetalt också. Tyvärr är ju en viktig förutsättning att få bra bokningar och jag har aldrig någon trygg garanti på att bli bokad.. Alltså måste jag ha ett jobb där jag vet att jag får jobba och får lön.

Lära mig munspel - Tja, säger ju sig självt.. Skaffa ett munspel och börja öva!

Dela med mig av min egen musik - Känns som den svåraste punkten faktiskt, det ligger ju betydligt djupare än pengar.. Måste kunna våga. Och tro på mig själv. Svårt.

Just det, det var några få av mina många drömmar. Nu blir det middag och sen träning. Cya!

Inga kommentarer: