tisdag 16 september 2008

have another little piece of my heart now, baby

Att leva under romantiken skulle nog passa mig tror jag! Då verkar det som att man fick leva ut alla sina känslor allt vad man bara orkade! Leva ut känslor, det är något jag kan. Typ min grej litegrann. Kan man då kalla mig romantisk eller är det ordet föralltid förändrat vad gäller dess betydelse?



Här sitter jag och sjunger "Piece of my heart" i kvällsmörkret. Måste sätta mig lite vid symaskinen, är inte alltför sugen tyvärr. Måsten gör allt så mycket tråkigare.. Vill mycket hellre tända några doftljus och hjärtformade värmeljus, lyssna på såndär musik som verkligen går rakt in i en, och smörja in hela mig med rosaglittrig bodylotion!
Och då kanske någon (inte för att någon läser, men ändå) tänker; "hålla på och glittra sådär, en vanlig tisdagkväll dessutom!?".. Men faktiskt så tycker jag väldigt mycket om glitter och ifall man liksom jag kanske har det problemet att man inte alltid känner sig särskilt glittrig (läs fin/speciell/värdefull) så kan body lotion vara som en liten hjälp på traven. Man kan sitta på sin säng med gitarren och glittra och trivas, och känna att livet är ganska bra och att man ändå har ganska mycket som är betydelsefullt. Sen när man går upp nästa morgon och ser sin fortfarande småglittriga hud, så kan man ta på sig kläder och om man har kommit tillräckligt långt med sig själv ser man lite glitter trots tyget emellan. Mitt mål är att kunna glittra järnet oavsett vilken dag det är eller vad jag gör för stunden. Alla borde kunna glittra, med och utan produkter!
















Glittrar lite..

Inga kommentarer: