söndag 19 oktober 2008

it's gonna be alright

Idag är jag ganska så hoppfull och positivt inställd till framtiden. Imorgon inleds jazzveckan i cafeterian med våra kära musiklärare som håller lunchkonsert. Därefter är det konserter varje dag i cafeterian + i aulan på kvällen. På onsdag kommer jag sjunga två sololåtar, är lite nervös.. Men det är ju kul också, såklart. Jag älskar ju det här!
Helgen har varit rätt så hysterisk och utflippad, därav den obefintliga uppdateringen. I fredags var det stenhårt hänsynslöst festande som gällde.. Inga mer detaljer om det tror jag. Igår sov jag längelänge, sen kokade jag extremt mycket tortellini. Åt det jag orkade.. Sen gjorde jag inte så mycket mer på ett par timmar. Slökollade på TV.. Kom försent till replokalen av någon outgrundlig anledning eftersom jag inte gjort något alls. Repade ett par timmar sen åkte jag ut till den bortre sidan av Nydalasjön, där KFUM-gården ligger. Där lekte jag lite lekar med mina kära, kära vänner..
Först en helknäpp lek där laget som fuskade mest tillslut vann. Dålig moral i den leken. Sen hade vi speeddejting, sjukt kul. Man fick ett formulär att fylla i svar från varje person, man hade ca 1 minut på sig med varje dejt innan det var byte. Frågorna var t ex "mental ålder" "mentalt kön" och huruvida personen var snygg eller inte. Arrangörerna menade att man vet väl bäst själv om man är snygg, så därför fick alla själv tala om hur läget var på utseendefronten. Också tyckte dom det var viktigt att ta reda på ifall personen badade naken, och såklart om den var singel. Jodå, nog uppstod det gnistor hos en del kände jag.. Hihi.
Som avslutning på min kväll hade några av KFUMarna dragit ihop ett litet band som spelade irländsk musik, och riktigt bra lät det också! Tackar för det..

Nu taggar jag Stockholm om en vecka, trots att jag bara har 11 kr på kontot och inte ett öre i kontanter. Vad ska man med pengar till när man har vänner? Äh, ska försöka låna lite pengar av farsan.. Äta bör jag ju göra där nere iallafall ;)
Gonatt och trevlig jazzvecka!

Inga kommentarer: